onsdag 10 september 2014

LARS LERIN






Denne Gudabenådade akvarellist, anses som den främste i Norden.
Bilderna är tagna ur hans senaste bok : NATURLÄRA
Lars Lerin är värmlänning med eget museum i Karlstad.
Han är en livlig debattör i diverse kulturprogram i radio och Tv.
Han har en katt som heter Luther.

~

Mera Kulturpersoner.
Roy Andersson , filmregissör belönades med Guldbjörnen för sin senaste film, " En duva
satt på en gren och funderade över tillvaron" GRATTIS.
Sagabiografen i Höganäs visar den 15 o 16/11.

~

När jag nu hamnat på avd. bio kan jag rekommendera filmen
Tusen Bitar, som handlar om Björn Afzelius liv.
Se den !

~


Humlen.
Snart försvinner brevlådan in i ett grönt humletrassel ...
Jag tycker det är fantastiskt fint - men brevbäraren, vad tycker han ...?


KULTURNATTEN

Smakprov på nya krukor och fat, färdiga lagom till Kulturnatten lörd 20 sept.
Då har jag öppet hela dagen och kvällen, så länge det är folk på gatan.
Och flyter produktionen på så blir det mera nytt.
Välkomna då.


2 kommentarer:

  1. Kära Lena! Tack för det mysiga och givande besöket hos dig. Jag hoppas vi ses i Palma framöver. Vi hörs på telefon snart tycker jag. Många varma kramar och humletrasslet måste väl ändå brevbäraren ha överseende med :)

    SvaraRadera
  2. Lars Lerin har jag sett mnga bilder av. En av mina söner studerade på Karlstads Universitet och vi såg någon utställning i staden. Han har också affisher hemma hos sej med hans verk. Roligt med övrigt spännande du skriver om!

    SvaraRadera