lördag 19 juli 2014

Utflykt till Österlen.


Mjuka och böljande åkrar - så österlenskt....



Ett stop på Olof Viktors cafè`
Här njuter man av en lunch under innergårdens vårdträd.


Gofika igen och igen ........





Hos Alma & Artur i Hagestad fick jag en intressant inblick
av privat intiativ i hjälparbete.
Här säljs trämöbler tex. vackra skåp tillverkade i Indien.
Pengarna för dessa går till utsatta barn i slumområden i Jaipur.
Ett 100-tal barn har man hjälpt till mat - skola och tak över huvudet, Imponerande.
Filantropi ligger mig varmt om hjärtat.


I Brantevik besökte vi Trampes antikaffär & cafe.
Estetik i full blom, det vackra tog nästan musten av en ! Oh vad jag njöt....
Tyvärr var vi inte i fas för en bit mat.Det var synd
för trädgårdsserveringen såg mycket lockande ut.Med jalusidörrar och tvätt på lina.
Brantevik bjöd också på ett svalkande bad innan vi vände bilen hem mot Kullabygden.
Sorgligt nog strejkade mobilkameran där, så jag måste tillbaka för att fota detta paradis.
Och det gör jag gärna......



1 kommentar:

  1. Vilka vackra bilder från Österlen och intressanta platser ni besökte. Cafe och hjälparbetesaffär, helt i min stil!!! Måste bara säja att vi har varmt och soligt här i Wales, inte så ofta man kan använde orden soligt och Wales i samma mening, ha, ha!

    SvaraRadera