måndag 2 februari 2015

Längtan till blommande körsbärsträd...

Det går att ta en genväg till blommorna. Ta in några kvistar i januari,
lämpligt att avlösa julens slingor och mossa.
Efter några veckor blommar kvistarna och en ljuvlig doft kan anas...



Det är ju februari nu , så bara gör det.
Tulpanerna är också fina nu.
Jag köpte på Magasin 36 av blomsterproffset Rita, papegojtulpaner med videkvistar.
Jag rekommenderar ett besök där. Mot slutet av veckan är det uppbullat med fina frestelser.
Detta är ett sätt att klara av en dyster årstid. Och en liten tröst. Flera vänner är bortresta; Mauritius,
Florida, Mallorca, Tantzania....är några exempel på resmål... men jag är mestadels avundsglad....
dock med en liten grönskiftning i ansiktet.....,




1 kommentar:

  1. Nu fick jag reda på vad du gjort i Stockholm! Intressant om din syster. Lika flitig som du.
    Jag förstår din kärlek till katter. Jag känner samma.
    Här har våren kommit så smått.
    Ha det bra!

    SvaraRadera